sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Tällaisenä kesäyönä

Tää viikko on ollut:

[x] rankka
[x] ihana

Oon tällä hetkellä aika hiton väsynyt, mutta jotenkin mun keho ei suostu nukkumaan. Menin tänään jo yhdeksältä sänkyyn, varmana siitä, että nukahdan heti, mutta sen sijaan oon hereillä vieläkin. Oon tällä viikolla tehnyt 18 tuntia ylitöitä, joten ei varmaan ihmekään, että oon samalla uupunut ja kuitenkin kykenemätön nukkumaan. Huomenna on onneksi vapaata, jolloin aion nukkua niin pitkään kuin huvittaa ja nollata ihan kunnolla. Toivottavasti paistaa aurinko, niin voisi mennä puistoon kärvähtämään lisää.


Kesä on saapunut kaupunkiin ja muunmuassa perjantai tuli työn puolesta vietettyä miltei kokonaisuudessaan ulkona. Päiväkin oli pitkä, 13 tuntinen, joten en osaa edes arvioida, kuinka kauan oikeastaan vietin auringossa ilman aurinkorasvaa. Ehämmää mitään semmosta osannu aamulla laittaa (eikä mulla taida semmoista edes löytyä? Heti ostoslistalle.) Nyt dekoltee on ihanan ravunpunainen, vaikka oon aika yllättynyt vahinkojen vähyydestä. Tunteja auringossa, eikä palokohdat ole edes arkoja, punaisia vain. Mutta ai että sitä tuoksua iholla päivän päätteeksi, tiedättekö - sekoitus hikeä ja jotain aromia, jota en tunnista. Iho tuoksuu siltä vain kun viettää monta tuntia paahtuen auringossa. Kutsun sitä auringon tuoksuiseksi ihoksi. Ja minä rakastan sitä.

On ollut ilo seurata miten puut ovat puhjenneet lehtiin. On ollut ilo hengailla ulkona mekoissa ja t-paidoissa, vaikka kesävaatetus meinaa pienoinen murheenkryyni olla tällä hetkellä. On ollut ilo hyljätä tennarit ja hengailla paljain jaloin. Ja on ollut ilo sovittaa yhtä mekkoa, joka näytti pari kuukautta sitten ei-niin-hyvältä, mutta nyt (ehkä vähän sutjakkaamman ulkomuodon takia?) näytti jo paremmalta. En ole vaa'alle uskaltanut, mutta mittanauhalla olen vyötäröä seurannut. Uskoakseni sen on kaventunut hieman. En oikein uskalla uskoa, koska kun edellisen kerran vaa'alla kävin, paino ei ollut liikahtanut mihinkään. 

Kaverina Leelo ja onneton peiliotos huonossa valossa. 
Mutta tää oli päivän asu torstaina! Oli lämmin päivä! Huh!

Meen kokeilee uudelleen saisinko unta. Ehkä keho vihdoin ja viimein luovuttaa, eikä pidä mua hereillä. Vai mielikö se on joka valvottaa, en tiiä. Oon joka tapauksessa ihan poikki, rikki ja halki ja katki ja poikki. Pohkeet on ihan jumissa, kun tuli käveltyä eilen niin paljon. Joka paikkaan koskee! Antakkee armoa. Ja unta.

Hyvää yötä.

1 kommentti:

  1. Olette haastettu! :)

    http://eioorakettitiedetta.blogspot.co.uk/2013/05/viiden-kysymyksen-haaste.html

    VastaaPoista